Anasayfa Klasik İznik Çinileri Klasik Kütahya Cinileri Kütahya Çinileri Çini & Gümüş Takılar Kurumsal Promosyonlar İznik Panolar Fincan Setleri Çini Hakkında İletişim

     

 

kütahya çini

 

 

Çini Tabaklar

 
 Gözyaşı Vazolar
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

     

 

 klasik cini desenleri

Kütahya Çinileri

elişi cinili takı

 
25cm çini tabaklar Kütahya çini şamdanlar 18cm çini tabaklar
     
çini şekerlik ve lokumluklar milenyum çiniler çini kandiller
     
ayaklı cini kaseler gözyaşı çini vazolar çini kaseler
     
cini kül tablaları çini ibrik takımı çini biblo
     
çini duvar saatleri çini seramik bardaklar çini top ve çini yumurta
 

Çinili gümüş takılar,kahve takımları cini kolye, yüzük  küpe en güzel çiniler, elişi size özel hediyeler Mine hediyelikte

 

 

 

 
 

KÜTAHYA'DA ÇİNİCİLİK

Kütahya şehrinin kurucusu olan Frigler’in ( Frigyalılar ) çanak, çömlek yaptıkları ve bunları süsledikleri bilinmektedir. Kütahya’da bu sanata ilgi Romalılar, Bizanslar, selçuklar zamanında sürülmüştür. İlk osmanlı çinileri XIV. Yüzyılda İznik’te yapılmaya başlamıştır. Kütahya bu dönemde çinicilikte ikinci merkezdir. İznik çiniciliği XVII yüzyılda gerilemiş ve yerini Kütahya çiniciliğine bırakmıştır. Kütahya çiniciliğinde süsleme sanatı , dokuma motiflerinden esinlenerek geliştirilmiştir. Bu süslemeler; iç içe geçmiş dal, yaprak şekilleri ve geometrik şekillerdir. Kütahya da XIV. Ve XV. Yüzyıllarda ilk Osmanlı çinileri çömlekçi kili olan kırmızı hamurdandır. Bu teknik Kütahya çiniciliğinde önemli bir aşamadır. Sıraltı tekniğinde mavi, kobalt mavisi (lacivert), beyaz renkler kullanılmış ve çiniler ak hamurundan yapılmıştır. Kütahyaspor rengini bu çinilerden almıştır. Süsleme olarak daha çok küçük çiçekler, damarlı yapraklar, ince dallar , “S” biçimli motifler , kanca yapraklar kullanılmıştır. XVI. Yüzyılın ikinci yarısında büyük gelişme gösteren Kütahya çiniciliği, kendine özgü renklerle İznik çiniciliğinden ayrılır. Bu renkler sıraltında kobalt mavisi , firuze, çalık yeşili katılarak oluşturulmuştur. Kimi ustalar karışımlara başkalarına öğretmedikleri için bazı renkler günümüzde elde edilememektedir. XVII. Yüzyılda Kütahya, Osmanlı Çiniciliğinin merkezi olmuştur. Evliya Çelebi Seyahatnamesinde Kütahya da o dönem 34 çini atölyesi olduğunu yazmaktadır. Bu yıllarda İstanbul’da Kütahya da ve diğer şehirlerde pekçok camii ve bina Kütahya çinileri ile süslenmiştir.
Günümüzde Kütahya da pek çok çini imalathanesi vardır. Ayrıca çok sayıda yazma ve süsleme atölyeleri bulunmaktadır. Son zamanlarda bazı çiniciler tarafından yeni motifler denenmekte, Selçuklu desenleri stilize edilerek kullanılmaktadır. Ayrıca yeni bir teknik olan seramik kabartma tekniği uygulanmaktadır.
Kütahya çini atölye ve fabrikaları, satış mağazaları, pazarlama kuruluşları, Kız Meslek Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi çinicilik çalışmaları ,Anadolu Üniversitesi Kütahya Meslek Yüksek Okulu Seramik Bölümü, vb. gibi kuruluşları ile yurdumuzun gelişmiş tek çini merkezidir.

Anadolu’da bilinen en eski yerleşim birimlerinden biri olan Kütahya‘da çanak-çömlek işçiliği,Friglerden,Romalılara,Bizans’dan Selçuklulara ve Osmanlı’dan Günümüz Türkiyesi ’ne kadar süregelmiştir. Her uygarlığa bağlı olarak zaman zaman farklı ürünler de olsa temel de toprağı işlemeye yönelik süreç bu gün de  devam etmektedir. Kütahya’da çinicilik 18.yy.’ın başından itibaren  İznik çiniciliğinin eksikliğini doldurmaya başlamıştır. Kütahya ve İznik çinilerindeki en önemli ayrım;İznik çiniciliğinde  altyapıda yüksek kuvars ve kalın sır kullanırken,Kütahya çiniciliğinde daha düşük kuvars ve daha ince sır kullanılmıştır.Günümüzde hem İznik’te hem de Kütahya’da çinicilik yeniden canlanmış çok güzel eserler ortaya çıkmaya başlamıştır.İznik’te hem klasik Osmanlı çini altyapısı(yüksek kuvars) hem de Kütahya altyapısı(düşük kuvars) kullanılarak çini üretilmektedir. Aynı şekilde Kütahya’da da hem klasik altyapılı, hem de Kütahya altyapılı çiniler üretilmektedir.

Osmanlı saray çinileri ,karoları,Selçuklu sarayı cinileri,panoları Osmanlı sarayı çinileri, karoları , panolar, Çini niş objeleri ,Çini niş objeler,çini dekorasyon, retorasyon çok farklı bir dekor anlayışı, çağdaş mimaride çini kullanımı, günümüz mimarisinde çini ,çini restorasyonu, eski eser çini restorasyonu, çini tadilatı,iç dekorda çini kullanımı, klasik çini dekoru, klasik dekorasyonda çini kullanılması,eski saray çinileri,topkapı sarayı çinileri,çini dekoru,hat yazılı çini,hat yazılı çiniler, hat çini, hat çiniler,çini hat, çini hatlar, çini üzerine hat,hatlar,seramik üzerine hat çalışması, hediye hediyeler armağan armağanlar,  çinici mağazasıı minede